داستان پرواز اسب و خطای شناختی پیش بینی!

خطای پیشگویی:پیش بینی می کنید که اوضاع بر خلاف میل شما در جریان خواهد بود.بدون هر گونه بررسی می گویید:"آبرویم خواهد رفت؛از عهده ی انجام این کار بر نخواهم آمد."و اگر افسرده باشید ممکن است به خود بگویید "هرگز بهبود نخواهم یافت."

ازین داستان یادبگیریم: 

پادشاه پیری در هندوستان ، دستور داد مردی را به دار بیاویزند.


همین که دادگاه تمام شد ، مرد محکوم گفت :


” اعلی حضرتا ، شما مردی خردمندید و کنجکاوید تا بدانید رعایاتان چه می کنند.


به دانشمندان، خردمندان ، مارگیران ، و مرتاضان احترام می گذارید.


بسیار خوب ، وقتی بچه بودم ، پدربزرگم به من یاد داد که چگونه اسب سفیدی را به پرواز درآورم!


در این کشور هیچ کس نیست که این کار را بلد باشد ، باید مرا زنده نگه دارید”


پادشاه بی درنگ دستور داد اسب سفیدی بیاورند

ادامه نوشته

واقعیت های جامعه مدرن

Today we have bigger houses and smaller families;
more conveniences, but less time
ما امروزه خانه های بزرگتر اما خانواده های کوچکتر داريم؛ راحتی بيشتر اما زمان کمتر
 
we have more degrees, but less common sense;
more knowledge, but less judgment
مدارک تحصيلی بالاتر اما درک عمومی پايين تر ؛ آگاهی بيشتر اما قدرت تشخيص کمتر داريم
 
We have more experts, but more problems;
more medicine, but less wellness
متخصصان بيشتر اما مشکلات نيز بيشتر؛ داروهای بيشتر اما سلامتی کمتر
 
We spend too recklessly, laugh too little, drive too fast, get to angry too quickly, stay up too late, get up too tired, read too little, watch TV too often, and pray too seldom
بدون ملاحظه ايام را می گذرانيم، خيلی کم می خنديم، خيلی تند رانندگی می کنيم، خيلی زود عصبانی می شويم، تا ديروقت بيدار می مانيم، خيلی خسته از خواب برمی خيزيم، خيلی کم مطالعه می کنيم، اغلب اوقات تلويزيون نگاه می کنيم و خيلی بندرت دعا می کنيم
ادامه نوشته

برترین برندهای جهان

شايد همه ما بارها و بارها از واژه برند استفاده كرده باشيم و يا در جاهاي مختلف كلمه برند را شنيده باشيم و شايد هم اين واژه را به صورت نابجا و اشتباه مورد استفاده قرار داده و يا براي ما در جای نادرست و به غلط بكار برده باشند.
يك برند همانطور كه مشخص است فقط يك نام نيست، بلكه يك نشانه، نماد و يك الگوي گرافيكي است كه نشانگر اهداف، برنامه‌ها و خط مشي‌هاي سازمان‌هاست.
برندها نام يا نمادهايي هستند كه با هدف فروش و معرفي كالاها و خدمات مورد استفاده قرار مي‌گيرند و شکل‌دهنده ارتباطات و تعاملات بنگاه‌های اقتصادی و مصرف‌کنندگان و جامعه مصرفی می‌باشند.
يك برند تجاري در هنگام تولد و شکل گرفتن مي‌تواند باعث موفقيت و يا عدم موفقيت يك كالا يا سازمان و بنگاه اقتصادي گردد، برند قدرتمند و موفق باعث مطرح شدن و توسعه سازماني مي‌گردد و همچنین نمايانگر راه و روش و نوع فعاليت‌هاي كلان سازمان است.
ادامه نوشته

ذهن صفر و یکی

یکی از اثرات نداشتن ذهن و تفکر فازی را می توان در روابط بین فردی از جمله روابط مابین      دوستان و روابط خانوادگی دید و مطالعه کرد.                                                                        

چه دوستی‌های عمیق و چه روابط عاشقانه‌ای که با یک اختلاف، اشتباه یا لغزش نابود شده و تبدیل به کینه و کدورت شده‌است.

"ذهن صفر و یکی" مردم و اطرافیان را به دو دسته دوست و دشمن تبدیل می کند و نمی تواند چیزی جز صفر و یک را تصور کند و بفهمد.

 

 

ادامه نوشته

مسولیت اجتماعی سازمانها

مسولیت اجتماعی شرکت ها از آن مفاهیمی است که در کشور ما کمتر به آن توجه می شود در زیر گزیده هایی از مطالب وب سایت شبکه ی ایرانی مسولیت اجتماعی سازمان تقدیم حضورتان شده است به امید آنکه بهانه ای باشد برای توجه بیشتر سازمانها و مدیران اندیشمند ایران به مسولیت های اجتماعی سازمانها...


  • به نوعی برای ما مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها یعنی چگونه از طریق کسب‌و‌کار مسئولانه ایجاد ثروت کنیم. بنابراین رفتارهای تجاری شرکت حوزه کارکنان، مشتریان، پیمان‌کاران، محیط زیست و جامعه را در برمی‌گیرد. بنابراین یک رابطه برنده‌-‌‌ برنده و خلق ارزش مشترک هم برای جامعه و هم برای بنگاه، زیربنای مفهومی موضوع مسئولیت شرکتی است. مسئولیت اجتماعی شركت‌ها بر مسئولیت و پاسخ‌گویی به عنوان پایه و اساس رفتار یک سازمان در اجتماع تاکید دارد و ناظر بر چگونگی کسب‌وکار مسئولانه همراه با تولید ثروت است. این نیازهای اجتماعی جامعه است که بازارهای اقتصادی را تعریف می کند. بنگاه‏های اقتصادی در قبال کلیه ذی‌نفعان مسئول هستند و ذی‌نفعان مشتری، کارمند، خود سازمان، مصرف‌کنندگان، محیط زیست، جامعه محلی، همسایه‏ها، دانش‌گاه و اقتصاد آن ملت را شامل می‌شود.
ادامه نوشته

سير تكامل انديشه مديريت

زماني که بشر به زندگي اجتماعي روي آورد، انديشه مديريت را نيز در زندگي خود وارد کرد؛ در حقيقت، پيدا شدن انديشه مديريت به روزگاري باز مي‌گردد كه مردمي كه گروهي كار مي‌كردند نخستين بار كوشيدند تا به هدفهاي گروهي دست يابند. بنابراين به جرات مي توان گفت که انديشه مديريت از بدو زندگي اجتماعي انسانها وجود داشته است؛ مثلا سومريها موجوديهاي انبارهاي خود را بر روي لوحهاي گلي يادداشت كرده و آنها را در معابدي نگاهداري مي‌كردند و شايد بتوان گفت كه اين لوحها از اولين آثار مدون عمل مديريت در تاريخ مي‌باشند. با اندكي توجهي مي‌توان دريافت كه انديشه مديريت در زندگي همه انسانها وارد شده است و نقش مهمي را بازي مي‌كند. پس ضروري است كه با تعريف مديريت و سير تحول انديشه مديريت آشنا شويم. بنابراين در اين نوشتار سعي داريم تعريفي از مديريت ارائه نمائيم و سپس با سير تكامل انديشه مديريت و با برخي از نظريه هاي مديريت آشنا سازيم. تعريف مديريت عده‌اي مديريت را به عنوان «هنر انجام دادن كارها به وسيله ديگران» تعريف كرده‌اند، عده‌اي ديگر مديريت را فرآيند برنامه‌ريزي، سازماندهي، هدايت و نظارت تعريف كرده‌اند. و در اين ميان تعاريف ديگري نيز از مديريت ارائه شده است كه ما به همين دو تعريف بسنده مي‌كنيم. مديريت دانش است يا هنر؟
ادامه نوشته

بازیگران اصلی بازار ارز و آنچه که نمی دانیم؟

درست همان زمانی که داد وستد ،جای مبادلات پایاپای را گرفت و واحد های پولی در دنیا شکل گرفتند عده ای مشغول سنجش عیار سکه ها و تبدیل سکه های گوناگون شدند.

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر، به این ترتیب صرافی تبدیل به پیشه عده ای از انسان ها شد و صرافی ها پا گرفتند. آنها در عین تبدیل پول وظیفه جابجایی پول از نقطه ای به نقطه دیگر از جهان را هم انجام می دادند.

تصاویر مربوط به وضع این روزهای بازار ارز است

ادامه نوشته